Report

Minu eesmärk on, et igas linnas oleks elektriautod!

Electromobility

Green Energies

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Ma leiutan homseid veoautosid

Philippe Le Brusq on Renault Trucksi e-mobiilsussüsteemide insener. Ta on töötanud 13 aastat linnaelektri- ja hübriidveokite kallal.

"See on Toulouse'i külm ja kuiv hommik 2003. aasta veebruaris ja ma olen tudeng, kes õpib elektroonikat. Nagu iga päev ja hoolimata sellest, et mu aknad on suletud, äratab mind minu tudengitoa all asuva veoauto müra. Kogu selle lärmi juures, mida see veoauto tegi, ei olnud mul kindlasti vaja äratuskella... vaikset mootorit kuulis tol ajal väga harva. Aga kui meil oleks olnud elektriline revolutsioon? Ühel päeval leiutaksin ma vaikselt sõitva veoauto...

Kiirelt edasi tänasesse päeva ja ma olen peaaegu kohal. Linnas kasutatav elektriauto on ökoloogiliselt, majanduslikult ja sotsiaalselt täiesti mõistlik.

Electric trucks design Renault Trucks
 
CO2-heite piiramine on raskeveokite puhul tõeline väljakutse.

Viimased 13 aastat olen töötanud AB Volvo Groupi projekteerimisbüroos e-mobiilsussüsteemide insenerina ja kogu selle aja jooksul olen püüdnud oma elektroonikaoskusi rakendada säästvamate lahenduste väljatöötamisel. Vähem saastav transpordiliik, mis kasutab vähem energiat ja ühildub taastuvate energiaallikatega, on minu jaoks prioriteet ja isiklik eesmärk! Seda seetõttu, et kohalikul tasandil, kuna üha rohkem inimesi elab linnades, on nüüd oluline vähendada lämmastikoksiidide (NOx) ja tahkete osakeste heitkoguseid. Ja sama oluline on meie jaoks vähendada CO2 heitkoguseid kogu maailmas. Kuid ka mürasaaste piiramine ja tööstussõidukite mugavamaks muutmine on kogukondade jaoks olulised eesmärgid.

Üks asi, mille üle ma oma töös kõige uhkem olen, on näha, et pärast kümne aasta pikkuseid jõupingutusi, miljonite eurode investeeringuid ja paljusid mahajäetud prototüüpe on Renault Trucksi elektriautod nüüd masstootmises. Sel kevadel alustas meie Blainville'i tehas Caeni lähedal nende 16-26-tonniste veoautode masstootmist, mille päevane läbitavus on 125-250 miili. Need on ideaalselt kavandatud kasutamiseks linna- ja linnalähedastes tsoonides, eriti prügi kogumiseks või külmutusveoks. Kuni 12 meetri pikkused veoautod on palju suuremad kui 3,5-tonnised kaubikud, mida tavaliselt linnas näha saab. See on tõeline hüpe tehnoloogias, mis optimeerib ühe tonni kauba transportimiseks linnakeskkonnas vajaminevat energiat. Lõppeesmärk on saavutada parem energiabilanss.

 

Elektriautod, mis võtavad 25% pidurdusenergiast akude laadimiseks tagasi.

Paljud uuendused on aidanud kaasa selle uue elektriauto mudeli tootmisse viimisele. Võib-olla kõige olulisem on liitiumioonakude tehnoloogia, mis on nüüdseks saavutanud enneolematu küpsuse taseme. Näiteks suudavad need süsteemid nüüd kohaneda äärmuslikel temperatuuridel (alla -15 °C ja üle 40 °C), kasutades uuenduslikku süsteemi, mis "äratab" sõiduki akud üles. Ka pidurisüsteemid on teinud tohutuid edusamme: 25% pidurdusenergiast võetakse nüüd tagasi! Kokkuvõttes on tänane elektriauto uusimate tehnoloogiate puhas kontsentraat.

Kuid kõige selle juures on seda super-üheselt kasutatav. Kaks pedaali kolme asemel, vähem nuppe ja lüliteid kui diiselmootoriga sõidukil, ergonoomiline disain, vaikne, null vibratsioon... kõik juhid, kes on neid sõidukeid proovinud, on veendunud. Mul on null kahtlust, ettuleviku linnaveok on elektriline, ma olen selles kindel!

Nüüd, 2020. aastal, on minu tudengi unistus peaaegu reaalsuseks saanud... süsinikuvaba transport laieneb läbi meie linnade ja see võib planeedile ainult hea olla."

Profiil

Philippe Le Brusq (37) on e-mobiilsussüsteemide insener. Viimased 13 aastat on ta töötanud Renault Trucksis Volvo Groupi disainibüroos. Ta on aidanud kaasa rohkem kui 20 elektri- ja hübriidveokite prototüübi projekteerimisele ja 10 patendi esitamisele. Ta elab Lyonis ja on veendunud, et elektroonikal on palju panustada jätkusuutlikumatesse ja keskkonnasõbralikumatesse lahendustesse tuleviku linnatranspordis. Kuni selleni, et ta on teinud sellest oma ametialase ja isikliku ambitsiooni.

Philippe le Brusq