Report

AJALUGU

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

UURIGE RENAULT TRUCKSI AJALUGU… ALATES 1894. AASTAST KUNI TÄNAPÄEVANI

Toetudes oma silmapaistvale ajaloole, sammub Renault Trucks praegu kogu maailma maanteedel esirinnas.

Renault Trucksil on ajalugu, mille üle me võime uhkust tunda. See ajalugu selgitab, milline on Renault Trucks tänapäeval ja mis saab temast tulevikus - oma klientide ja kogu maanteetranspordi teenindamisele pühendunud kaubamärk, mis suurendab ühiskonnas olulist rolli mängiva tegevuse mainet. Avastage rohkem kui 100 aastat erakordset pärandit, vaadates videot „Pioneerid alates 1894. aastast” - aastast, mil Marius Berliet kavandas ja tootis esimese ühesilindrilise mootori ja ehitas oma esimese auto, mis töötab tänapäevani bensiinil:

 1894–1909: PIONEERIDE AJASTU

1894. aastal kavandas ja tootis Marius Berliet Lyonis ühesilindrilise mootori ja ehitas oma esimese bensiiniauto. Aastal 1906 ehitas ta oma esimese veoauto.

1898. aastal töötas Louis Renault Pariisi lähedal Billancourtis välja 4-käigulise käigukasti ja tutvustas oma esimest mootorsõidukit - väikest veerandhobujõulist autot. 1900. aastal tootis ta esimese otseülekandega tarbesõiduki ja 1906. aastal leiutas Pariisi bussi eelkäija.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914–1918: MASSTOOTMISE ALGUS

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

Berliet´s toodeti iga päev 40 CBA veoautot, mis liitusid Verduni rindele minejatega. Renault´ 600 taksot, mis aitasid kaasa võidule Marne´i all, kindlustasid Renault´le koha ajaloos. 1917. aastal ehitas nn teemanti kaubamärk ajaloo esimese moodsa tanki. Latil ehitas esimese neljaveolise veoauto. See oli loomulik samm pärast 1898. aastal välja töötatud esivedu.

 

1919–1928: MITMEKESISTAMINE ÄRI JÄTKUSUUTLIKKUSE NIMEL

Louis Renault ja Marius Berliet kasutasid autotööstuse kujundamisel oma tööstuslikku geniaalsust. Berliet osales ka Prantsuse valitsuse tellitud Renault FT17 tanki tootmises. 1923. aastal oli Renault esimene kaubamärk, mis pakkus maanteesõidu vedukit. Samal aastal ilmusid puidu põletamisest saadud gaasil töötavate mootoritega sõidukid ja ja esimene veduk, mille kõigil neljal rattal olid servopidurid. 1928. aastal paigaldati veoautole esimene diiselmootor.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952–1978: KONTSERNI LOOMISE POOLE

1952. ja 1974. aasta vahel ühinesid Berliet´ga veel Laffly, Rochet Schneider, Camiva ja Citroëni raskeveoautod. 1957. aastal ehitas Berliet T100 - maailma suurima veoauto. 1955. aastal moodustati Saviem, kui ühinesid Latil ning Renault ja Somua veoautode osakond. Richard Continental liitus Saviemiga 1965. aastal ja Sinpar 1975. aastal. 1978. aastal liitusid Berliet ja Saviem ainsaks raskeveoautode tootjaks Prantsusmaal. Ettevõtte nimeks sai Renault Véhicules Industriels, tegemist oli Renault Groupi veoautode osakonnaga.

Saviem truck

 

 

ALATES 1983. AASTAST: JUHTPOSITSIOONI POOLE KOGU MAAILMAS

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industriels püüdis luua rahvusvahelist kontserni, omandades 1983. aastal Dodge Europe´i ja 1990. aastal kõrgelt hinnatud veoautode kaubamärgi American Mack. 1992. aastal leidis aset üks oluline sündmus: Renault Véhicules Industriels sai nimeks Renault V.I., millest sai 2001. aastal Volvo Groupi osa. 2002. aastal loodi ametlikult ülemaailmne kaubamärk Renault Trucks.