Report

Disain: elektriautode revolutsioon

Electromobility

Green Energies

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Paul Daintree on Renault Trucksi disainijuht. Koos oma 20-liikmelise meeskonnaga näeb ta ette ja prognoosib, millised on homsed elektriautod. HDD Express on revolutsiooniline mitte ainult oma välimuse, vaid ka oma arhitektuuri poolest, sest selle disain on selge murrang minevikuga, kuna see seab esikohale ühenduvuse, ulatuse ja ökoloogilised näitajad.

"Astusin Renault Trucks France'i juurde 2006. aasta septembris Lyon Saint-Priestis juhtiva sisekujundajana. Sellest ajast alates - ja isegi enne seda, kui olin VolvoTrucks North America ja Nissan Motors'i juures - olen alati olnud veendunud, et veoautode disainil ei ole midagi ühist sõiduautode disainiga. Veoauto on töövahend, mitte elustiilivalik. Ja sellest vaatenurgast tulebki seda vaadata.

 

Ma projekteerin 2030. aasta elektriautosid

Olen veendunud, et tänase elektriauto konstruktsioon on täiesti vananenud, sest see on liiga täpselt modelleeritud mineviku tavapäraste veoautode struktuuri järgi. See ei suuda ära kasutada kõiki võimalusi, mida pakuvad elektromobiilsustehnoloogiad ja uusimate akude kompaktne suurus. Nii et minu meeskond ja mina alustasime tühja lehelt, kui asusime ette kujutama 2030. aasta elektriautot, mis oleks täiesti vaba piirangutest. Selle tulemusenaon HDDExpress täiesti uus arhitektuuriline kontseptsioon linnade e-mobiilsuse jaoks. Sellel ei ole absoluutselt midagi ühist ühegi traditsioonilise veoautoga!

hdd express

 

Me nägime, et tegemist on sellise vastuse kavandamisega, mis murdub sellega, mida me täna teame ja omame, kuid mis on kohandatud vastavalt linnade tulevastele vajadustele kaupade jaotamisel ja kättetoimetamisel. Meie vastus ei seadnud esikohale mitte ainult ühenduvust, ulatust ja ökomärgiseid, vaid ka vedajate ohutust, nende mugavust ja kohalike elanike mugavust.

 

Saastevaba, vaikne ja turvaline öine tarne.

Selle asemel, et paigutada veoakud sõiduki esiosasse, nagu see on tänapäeva šassiide puhul, mõtlesime, kas oleks võimalik jaotada elektriline vedu kogu selle uue sõiduki pikkuses. Seega on HDD Expressil nüüd eriti kompaktne veojõu- ja roolimoodul. See võimaldab juhil kasutada Segway®-tüüpi süsteemi. Füüsilist ühendust haagise või haagistega ei ole, need on juhita. Iga haagise põrandas on piisavalt võimsad akud, et transportida kaupu - 100% autonoomselt - automatiseeritud ladude sees.

Olen veendunud, et see juhita haagiste platoonimise põhimõte - haagised, mis ei ole füüsiliselt seotud veoautoga - areneb järgmise kümnendi jooksul. See annab tõhusa vastuse linnakeskuste suurele nõudlusele, mis soovivad vaikseid, saastevabu ja ohutuid sõidukeid öiseks tarnejõuks võimalikult kõrge automatiseerituse tasemega.

Plaan on, et HDD Express hakkab lõpuks asendama veoautosid, mis veavad 3,5-10 tonni raskusi - sõltuvalt veomooduliga ühendatud haagiste arvust -, kuid kontseptsiooni võib lõpuks kohandada ka suuremate koormate vedamiseks. Kuid olenemata sellest, milline on lõpptulemus, tutvustasime sõiduki kontseptsiooni 2019. aastal rohkem kui 400 Renault Trucksi kliendile ja igaüks neist oli sellest vaimustuses.

Võin teile lubada, et me ei ole kaugeltki lõpetanud kõigi linnakeskkonna e-mobiilsuse võimaluste uurimist!"

 

Bio

Paul Daintree on lõpetanud Leedsi ülikooli. Paul alustas oma karjääri 1996. aastal tootedisaini bakalaureusekraadi omandades autotööstuses ja ei ole sellest kunagi lahkunud. Enne 2006. aastal Renault Trucksi disainisaali tööle asumist töötas ta varem Nissan Motorsis ja Volvo Trucksis. Ta on 2013. aastal esitletud T-, C- ja K-mudelite disainer. Ta nimetati Renault Trucksi disainidirektoriks 2019. aasta märtsis.

Paul Daintree
Set canonical URL
Off