Uudised


 

15.03.2016

UUS VEOK RENAULT TRUCKS T SEERIA: VÄIKSEM KÜTUSEKULU, SUUREM KANDEVÕIME

Renault Trucks’i veokimudel T läbib juba vähem kui kolm aastat pärast turuletulekut ja klientidelt äärmiselt positiivse tagasiside saamist põhjaliku värskenduskuuri, et olla oma kasutaja jaoks veelgi kuluefektiivsem. Tänu veermiku ja jõuülekande täiustustele on 2016 aasta T seeria kütusekulu 2% väiksem ja kandevõime kuni 114 kg suurem.

Renault Trucks’i mudel T alustas 2013. aastal ettevõtte Renault Trucks ajaloos uut ajastut. Renault Trucks’i mudel T pälvis 2015. aastal tiitli „Aasta parim rahvusvaheline veok”. See võitis oma hea koostekvaliteedi ja energiatõhususega kiiresti klientide südame. Renault Trucks ei jäänud seda saavutades siiski loorberitele puhkama, vaid jätkas veoki arendamist, et see veel paremaks muuta. „Klientide tagasisidest nähtub, et mudel T pakub kütusekulu ja sõidukvaliteedi poolest ootamatult head suutlikkust,” on selgitanud Renault Trucks’i kaugvedude tootevaliku juht Sophie Rivière. „Oleme töötanud kolmes suunas, et pakkuda oma klientidele suuremat kulutõhusust: oleme parandanud kütusekulu vähendamiseks veoki aerodünaamilisust, oleme vähendanud kandevõime suurendamiseks veoki kaalu ja säästliku sõidu soodustamiseks oleme välja töötanud prognoosiva kiirusehoidiku GPSiga.

”2016 aasta T seeria aerodünaamiliste omaduste parandamisel on Renault Trucks toetunud oma värskeimatele saavutustele töös eksperimentaalse veokiga Optifuel Lab 2. Tänu sellele on 2016 aasta T seeria veokil valikvarustuses kaitseraua all sisseehitatud spoiler. „See spoiler suudab paremini suunata veoki alt läbi liikuvat õhuvoolu ja vähendada oluliselt ebasoodsaid aerodünaamilisi jõude, mis võivad põhjustada veoki suurema kütusekulu,” on selgitanud Sophie Rivière. „Lisaks sellele on veokil uus, varasemast kergem, ilma metallraamita katusedeflektor, mis võimaldab veokil lihtsamalt õhutakistust läbida.” Versioonist sõltuvalt säästab klient praeguse veokiga võrreldes veel 2% kütust.Ettevõte on seadnud endale prioriteediks ka veoki veermiku kaalu vähendada. Mitut veoki osa on ümber disainitud ja kergemaks muudetud, et veoki kandevõimet maksimaalselt suurendades ettevõtjatele kasu tuua. Näiteks uus ülekanne ja õhkvedrustuse täiustused on vähendanud veoki kaalu mitme kilo võrra. Klient saab nüüd valida oma vedukile ka alumiiniumsadula. „Me läheneme kaalule samamoodi nagu aerodünaamilisusele,” on selgitanud Sophie Rivière. „Väiksem kaal saavutatakse sammhaaval, mis üheskoos tagavad mõjusa tulemuse. Kõikide nende väikeste täiustuste summa tähendab kliendile koguni 114 kg võrra suuremat kasulikku koormust!”

Värskenduskuuri on läbinud ka veokimudelite DTI 11 ja DTI 13 mootorid: põlemisprotsessi täiustused vähendavad kütusekulu veelgi. Need mootorid vastavad nüüd ka 31. detsembril 2016 jõustuva standardi „Euro 6 C” nõuetele.Kõige olulisem uuendus on siiski see, et mudeli DTI 13 puhul on võetud kasutusele ühisanuma sissepritse süsteem. „Kuna mudeli 11 L puhul toimis see süsteem töökindlalt ja kütust kokku hoidvalt, olime veendunud, et  seda süsteemi oleks huvitav kasutada ka mudelil 13 L,” on lisanud Sophie Riviére. „Niigi head suutlikkust näidanud mudel DTI 13 kehtestab end nüüd äärmiselt ökonoomse lahendusena nende veoettevõtjate silmis, kelle veokid sõidavad näiteks lainelise kattega teedel või veavad väga raskeid koormaid.” Mootoreid pakutakse paaris uue põlvkonna Optidriveri automatiseeritud manuaalkäigukastiga.Lisaks veoki enda täiustamisele toob Renault Trucks samal ajal turule ka uute teenuste valiku, mis on samuti töötatud välja kütusekulu vähendamiseks. Uute teenuste hulka kuulub ka Optivision, mis on nüüd ühendatud GPSiga. See võimaldab rakendada läbitavale marsruudile vastavat käiguvahetus-, kiirendus- ja kiirusestrateegiat. „Kui jõuate näiteks allamäge kulgeva lõiguni, siis kasutab süsteem maksimaalselt ära veoki inertsi,” on selgitanud Sophie Riviére. „Ja mäe tipus jätab süsteem aktiivseks kõrgeima ja ökonoomseima käigu, sest ta teab, et ees ootab mäest alla sõit.” Süsteem registreerib iga sõidu puhul lisaks kõnealuse veoki teekonnale ka andmed kõikide teiste Optivisioniga veokite kohta, mis on sama teed sõitnud. Tänu sellele saab kütust kokku hoida juba esimesel korral, kui veok konkreetset marsruuti järgib, kui mõni muu sama süsteemi kasutav veok on eelnevalt selle juba läbinud. Pakett „Fuel Eco+”, millesse kuuluvad pakett „Fuel Eco” (võimsuse piiramise režiim, ökokiirushoidik koos vabajooksusiduri juhtsüsteemiga Optiroll, väljalülitatav õhukompressor, muutuva vooluga rooliajami pump ja mootori automaatne seiskamine) ning Optivision, võimaldab veoettevõtjal vähendada veoki kütusekulu koguni 5%.Renault Trucks laiendab 2016 aasta T seeria mudeliga transpordilahenduste valikut. Renault Trucks pakub suuremat kandevõimet, tõhusamaid ja vähem saastavaid mootoreid ning teenuseid, mis kasutavad ära kütusetarbe värskeimaid uuendusi. Sellega on Renault Trucks astunud tubli sammu edasi oma soovis pakkuda kliendile veokit, mis on tõeline kasumikeskus.