Uudised


 

15.03.2016

INNOVATSIOONIAUHIND RENAULT TRUCKSILE JA SOLVAY'LE

Auhinnatud uuendus puudutab struktuurimooduli loomist veoki kabiini esiosa jaoks. See moodul on valmistatud katkematute klaaskiududega armeeritud komposiittermoplastist.

Komposiitmaterjalide valdkonna parimate uuenduste auhindamise ülemaailmsel üritusel JEC World 2016 anti Renault Trucksile ja firma partnerile Solvayle üle autotööstuse struktuurielementide kategooria auhind. Auhinnatud uuendus puudutab struktuurimooduli loomist veoki kabiini esiosa jaoks. See moodul on valmistatud katkematute klaaskiududega armeeritud komposiittermoplastist.

Teadurid, insenerid ja tootjad kohtusid Pariisis 8. kuni 10. märtsini komposiitmaterjalide ülemaailmsel üritusel JEC World 2016. Renault Trucks pälvis koos oma partneri Solvayga (Prantsusmaa) tarnijate HBW Gubeschi (Saksamaa), SIKA (Šveits) ja Böllhoffi (Prantsusmaa) toel innovatsiooniauhinna autotööstuse kategoorias kabiini struktuurielemendi valmistamise eest katkematute klaaskiududega armeeritud termoplastsetest komposiitmaterjalidest.Juba paljudes sektorites, nagu näiteks aeronautikas, kasutatavad komposiitmaterjalid on terasest kergemad, ent just niisama tugevad ja vastupidavad, ning võimaldavad vähendada vajalike osade arvu. Renault Trucksi uurimistegevus keskendub termoplastsel polümeeril põhinevatele komposiitmaterjalidele. „Meil oli väga hea meel selle auhinna võitmise üle, kuna see tõestab, et liigume õiges suunas,” ütles rahulolevalt Renault Trucksi teadus- ja uurimistegevuse direktor Marc Lejeune. „Selle uurimistöö käigus võimaldas katkematute klaaskiududega armeeritud komposiitmaterjalide kasutamine meil vähendada värvimata kabiini laupmassi 25% võrra terase kasutamisega võrreldes. Klientidele tähendaks nii suur kaalu vähenemine potentsiaalset kütusesäästu ja suuremat kasulikku koormust.”Renault Trucksi insenerid keskendusid struktuurielementide välja töötamisele kabiini esiosa jaoks. „Need osad kannavad suurt raskust ja nende külge on kinnitatud kabiini paljud muud osad, nagu esipaneel,” selgitas Marc Lejeune. „Need on arvestava pinge all.” Just seetõttu hindavad projekti kaasatud insenerid lisaks osa disainimisele ja konstrueerimisele taluvus- ja avariikatsetega ka selle tugevust ja vastupidavust, mis on hädavajalik enne, kui seda saab viimaks tootma hakata.


„Kuigi meil on vaja veel läbida mitmed kontrolletapid, enne kui saame hakata mõtlema selle tootmisesse andmisele, on katkematute klaaskiududega komposiitmaterjalid loogiline suund meie uurimistegevuses tänu nende kasutamisega kaasnevale kokkuhoiule,” järeldas Marc Lejeune.