Uudised


 

28.11.2017

RENAULT TRUCKS JA IMMERSION EKSPERIMENTEERIVAD SEGAREAALSUSEGA

MOOTORI KVALITEEDI KONTROLL SEGAREAALSUSE ABIL

Renault Trucks teeb koostööd Immersioniga, Euroopa juhtiva virtuaalreaalsuse ja liitreaalsuse ettevõttega. Renault Trucks alustab uue, kiirema ja usaldusväärsema segareaalsust kasutava kvaliteedikontrolli protsessi esimest testimisfaasi jaanuaris 2018 oma Lyon’i mootoritehases.

Renault Trucks uurib liitreaalsuse, ja täpsemalt segareaalsuse, võimalikku kasu tootmisprotsesside jaoks. 20 töötajast koosnev multidistsiplinaarne meeskond on loodud sarnaselt idufirmaga ning see toetub ettevõttesisesele inkubaatorile. Renault Trucks on loonud koostöös Immersioniga prototüübi segareaalsuse kasutamiseks, et mootori kvaliteeti kontrollida.

Liitreaalsusest segareaalsuseni

Liitreaalsus kuvab teavet reaalsuse peale ning seda kuvatakse koos lamedal ekraanil. Erinevalt liitreaalsusest saab segareaalsus lisada virtuaalseid objekte reaalsesse keskkonda hologrammide kujul, millega kasutajad saavad suhelda. See on tehnoloogia, millega Renault Trucks eksperimenteerib kvaliteedikontrolli jaoks oma Lyon’i mootoritehases.

Renault Trucks on kasutanud virtuaalreaalsust juba mitu aastat. Seetõttu ollakse veendunud, et selle tehnoloogia kasutuses saab minna kaugemale, et protsesse täiustada. Renault Trucksi asjatundjad on tuvastanud tehnilised probleemid ja rakendused, mille jaoks segareaalsus on sobilik. Uurimistöö ja analüüside praktikasse rakendamiseks on tootja võtnud ühendust Immersioniga, kes pakkus abi segareaalsuse rakenduse loomisel; alates esmasest planeerimisfaasist kuni eksperimendi koos väljatöötamiseni ja seejärel prototüübi projekteerimiseni.

„Praktikas kannavad kvaliteedikontrolli tegijad Microsoft HoloLensi nutiprille, millesse integreeritakse kõik digitaliseeritud mootori osad,“ selgitas Bertrand Félix, selle projekti taga seisev Renault Trucksi insener. „Prillide ja segareaalsuse liidese kaudu näevad kvaliteedikontrolli tegijad otsustusprotsessi juhiseid, mis juhivad neid läbi kõige keerulisemate kontrollitoimingute. Praegu kasutavad kontrollpunktide kallal töötavad kvaliteedikontrolli tegijad endiselt paberjuhiseid.“

Virtuaalse ühendamine reaalsega

Igat mootori osa, mis on digitaliseeritud ja asetatud tegeliku mootori kohale, saab vaadata eraldi, suunates kvaliteedikontrolli tegijaid mootori spetsiifiliste osade poole ning valideerides ükshaaval kvaliteediprotsessi etappe.

Hoides oma käed vabad, saab kvaliteedikontrolli tegijatele samuti saata otsustusprotsessi lisateavet, nt plaane ning kontrollimis- ja montaažijuhiseid. Lisaks sisaldab see tehnoloogia arvukaid integreeritud andureid, mis võimaldavad kasutajatel liikuda ümber mootori.

Selle uue tehnoloogia kasutamine vajab spetsiifilist tuge. See pakub 360° ulatuses abi ning keskendub kasutusmugavusele, mitte ainult tehnoloogiale. Seetõttu on Renault Trucks konsulteerinud selle üle Immersioniga, ühe juhtiva Microsofti segareaalsuse partnerprogrammi liikmega. Missioon on samuti see, et tööstustootjad võtaksid Microsoft HoloLensi kasutusele.

„Lisaks asjatundlikkusele, mida oleme alates 1994. aastast virtuaalreaalsuse vallas omandanud, seisneb meie lisandväärtus meie multidistsiplinaarses meeskonnas. Meeskond tõesti mõistab vajadusi ja kasutusvõimalusi, et pakkuda meie klientidele rahvusvahelist kogemust,“ selgitas Jean-Baptiste de la Rivière, Immersioni teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni juhataja. „Koostöös Renault Trucksiga oleme loonud ja välja arendanud tööriista, mis vastab ideaalselt tehase nõuetele ning mida saab tootja tööstusprotsessi integreerida.“ Tulemus vastab ootustele – kõrgtehnoloogiline lahendus vastab Renault Trucksi tehaste nõuetele nii kvaliteedi kui ka kiiruse poolest.

Praktiline samm 4.0 tööstuse suunas

Renault Trucks näeb selles tehnoloogias suuri eeliseid, kuna segareaalsuse kasutamine ühtlasi vähendab ja parandab kvaliteedikontrolli toiminguid. Samuti vähendab see kvaliteedikontrolli tegijate kognitiivset koormust ja kiirendab nende väljaõpet.

Lisarakendusi võib ette kujutada järgmise astme jaoks, nt abistamiseks monteerimis- või parandustööde juures.

Renault Trucks on seadnud endale eesmärgiks töötada välja paberivaba digitaliseeritud tootmisprotsessi. Seetõttu on koos Immersioniga välja töötatud prototüüp juba Lyon’i mootoritehases testifaasis. See kavatsetakse võtta tööstustootmises üldkasutusse aastatel 2019–2020.