Uudised


 

09.10.2018

Optifuel Lab 3 eesmärk on vähendada kütusekulu 13%

Optifuel Lab 3 puhul, mis on FALCONi koostööprojekti raames välja töötatud laboratoorne sõiduk, on tootja eesmärk vähendada veduki ja haagise täieliku kombinatsiooni kütusekulu 13% võrra

Renault Trucks jätkab uuringuid diiselveokite energiasäästlikkuse suurendamiseks. Optifuel Lab 3 puhul, mis on FALCONi koostööprojekti raames välja töötatud laboratoorne sõiduk, on tootja eesmärk vähendada veduki ja haagise täieliku kombinatsiooni kütusekulu 13% võrra Optifuel Lab 3 ühendab tehnoloogiaid, mis on seotud aerodünaamika, veeretakistuse, juhiabisüsteemide, energiahalduse ja jõuülekandega.

Optifuel Lab 3 eesmärk on saavutada kütusekulu vähenemine 13% võrreldes standardse Renault Trucks T ja haagise kombinatsiooniga. See ühendab uuenduslikud tehnoloogiad, mille on välja töötanud Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFP Énergies nouvelles, École Centrale de Lyon (LMFA) ja IFSTTAR (LTE; LESCOT). Optifuel Lab 3 on osa projektist FALCON (paindlik ja aerodünaamiline, väikese kütusekuluga veok, ingl Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption), mis saab riikliku rahastamise objektiks pärast seda, kui Prantsusmaa Avalik Investeerimispank BPI France valib selle 23. juunil F.U.I. projektikonkursil välja.

Optifuel Lab 3 tehnoloogiline areng keskendub veoki ja haagise kombinatsiooni optimeeritud aerodünaamikale, väikese veeretakistusega rehvidele, ennetavale energiasäästlikule sõiduabile ja energiahaldusfunktsioonidele ning täiustatud jõuülekandele.

Veoki ja haagise täieliku kombinatsiooni optimeeritud aerodünaamika

Eesmärk on tunduvalt parandada kombinatsiooni aerodünaamikat, et vähendada olulisel määral kütusekulu – eelkõige muutuva geomeetriaga haagise kasutuselevõtmisega.  Selle „adaptiivse“ haagise töötas välja FRUEHAUF koostöös voolundite tootjaga Styl’Monde ja see on mõeldud optimaalse kuju automaatseks saamiseks tänu sisseehitatud juhtimis- ja käsusüsteemile ning anduritele.

Veduki aerodünaamikat parandatakse ka tiivapeeglite asendamisega kaameratega ja kabiini uue kujundusega A-postiga, mis põhineb École Centrale de Lyoni vedeliku ja akustilise mehaanika labori doktoritööl. Õhuvoolu optimeerimiseks on pikendatud ka esiotsa ja ust ning muudetud rattakaared voolujoonelisemaks. Küljevoolundid on samuti suuremad ja need on Polyrim valmistanud painduvast materjalist nagu ka külgdeflektori laiendid, et tagada veduki ja haagise vahel pidevus.

Ühendatud, väikese veeretakistusega rehvid

Pikamaasõitudel sõltub umbes 25% kütusekulust rehvide veeretakistusest. Michelin töötab laboratoorsetele sõidukitele välja väikese veeretakistusega rehvid, integreerides uurimisprojektidest saadud uuenduslikud tehnoloogiad.Renault Trucks ja Michelin kasutavad ka andmeid, mis on saadud ühendatud rehvidesse paigaldatud anduritest.

Ennetav, energiat säästev juhiabisüsteem ja energiahaldusfunktsioonid

Sõiduki Optifuel Lab 3 navigatsiooni ja liikluse andmeid (Benomad), meteoroloogilisi andmeid (Wezzoo) ja rehviandmeid (Michelin) kasutatakse kiiruse optimeeritud prognoosimiseks ja jahutussüsteemi juhtseadmete jaoks. See uusim süsteem varustatakse kõige uuemate täiturseadmetega, et maksimeerida energiasäästu.

Selliste arengutega kaasneb uus inimese-masina liides, mis on spetsiaalselt välja töötatud partnerluses IFSTTARiga, et anda juhile energiasäästlik, tõhus ja kasutusmugav juhiabisüsteem.

Generaatori juhtimine muudetakse veelgi arukamaks, et optimeerida elektrienergia tootmise ja sisepõlemismootori kütusekulu vahelist tasakaalu.

Optifuel Lab 3 jaoks tehakse ka ulatuslik töö kahekordse akuseadme väljatöötamiseks, millega kaasneb eeldatav märkimisväärne kaalu vähenemine ja aku parem külmkäivitus ning töötava aku mahtuvuse suurenemine ja kasutusea pikenemine.

Jõuülekanne: väikese viskoossusega määrdeained ja Rankine’i heitsoojuse tagastuse süsteem

Kogu jõuülekanne saab kasu uue põlvkonna väikese viskoossusega määrdeainetest, mille töötas välja Total, et vähendada hõõrdumist.
Lisaks viiakse katsestendidel läbi jõudlusuuringud ja tehakse integreerimisuuringud kahte tüüpi heitsoojuse tagastamise arhitektuurile, mis põhinevad Rankine’i termodünaamilisel tsüklil. Selle uuringu korraldavad ühiselt Renault Trucks, Faurecia, IFPEN ja Enogia.

Renault Trucksi ja tema partnerite eesmärk on vähendada tüüpilisel pikamaasõidutsüklil kütusekulu 13%. Optifuel Lab 3 läbib 2019. aastal oma esimesed maanteekatsed ja määrab kütusekulu vähenemise hinnangud 2020. aastal.