Uudised


 

10.01.2017

3D-PRINTIMINE

Metalli 3D-printimine avab täiesti uued võimalused.

Renault Trucksi insenerid ja disainerid töötavad selle nimel, et mootorite tootmist täiustada. Nad arendavad 3D-printimist, et anda mootorite jõudlusele uus hoog. Tulevikutehnoloogia on kiiresti teoks saamas. Sellest annavad tunnistust juba valmistatud keerukad komponendid, mida on Euro 6 mootoris edukalt testitud

Renault Trucksi insenerid arendavad Lyonis metallitehnoloogiat, mida kasutada mootorite tootmisel. Juba on 3D-printimise abil valmistatud DTI 5 4-silindrilise Euro 6 C-mootori prototüüp.

Mootori terviklik projekt oli juba varem olemas. Mootori nookurid ja nukkvõlli laagrite katte elemendid toodeti metalli 3D-printimisega. Samuti viidi läbi edukas 600-tunnine test Euro 6 mootoris. „Projekti eesmärk on näidata, et metalli 3D-printimine vähendab mootori suurust ja kaalu. Tänu uuele tehnoloogiale saime 4-silindrilise mootori kaalu vähendada 120 kg ehk 25% võrra,” selgitas Renault Trucksi projektijuht Damien Lemasson. „Tehtud testid kinnitavad, et 3D-printimise tehnoloogiaga toodetud mootoridetailid on vastupidavad. See ei ole vaid dekoratiivne muudatus.”

Metalli 3D-printimine avab soojusmootorite tootmise vallas täiesti uued võimalused. Printimisprotsessi käigus lisatakse materjali kiht-kihilt. Metalli 3D-printimise abil saab toota keerukaid detaile ning ka detailide mõõtmeid ja montaaživajadust optimeerida. See omakorda vähendab mootoris kasutatavate eraldiseisvate osade arvu. „3D-printimine vabastab meid teatud piirangutest ja avab inseneride loomingulisusele uue väljundi. See on tulevikus toodetavate mootorite mõttes ajalugu muutev tehnoloogia. Nii toodetud mootor on kergem, funktsionaalsem ning pakub parimat jõudlust,” lisas Damien Lemasson. DTI 5 mootori komponentide arvu vähendati 25%, s.t kokku 200 detaili võrra.

Veoettevõtjale on 3D-printimisest palju kasu. See võimaldab veokipargi üldisi tegevuskulusid vähendada, kuivõrd kergema kaaluga mootor võimaldab suurendada koormat ja vähendada kütusekulu.

Lühiajalises perspektiivis saab niisugust tehnoloogiat kasutada väga spetsiifiliste rakenduste ja väikeste partiide tootmiseks. Peagi jätkavad Renault Trucksi insenerid tootmisvõimaluse täiustamist, et suurendada veokikomponentide jõudlust ja töökindlust.